گالــــــــری عکـــس های مــعــمــاری

مرجع عکس های معماری و معماری داخلی

گالــــــــری عکـــس های مــعــمــاری

مرجع عکس های معماری و معماری داخلی

مجتمع مسکونی , عکس از مجتمع مسکونی شبیه قله ی یخی

ساخت مجتمع مسکونی شبیه قله های یخی
این قله های بر افراشته به گونه ای ساخته شده اند که هم به ساختمان ها و خانه                     
 های همسایه اجازه ی حفظ ویژگی های خود را داده اند و هم خود را با تمام شگفتی های                   زیباییشان به آرامی زیر نور خورشید در بین تمامی این شلوغی ها قرار گرفته و از تماشای اقیانوس لذت می برند.
                                                                         ساخت مجتمع مسکونی شبیه قله های یخی!
برای مشاهده بقیه مطلب و تصاویر به ادامه مطلب بروید...
  
خانه های یخی دانمارک، تبدیل به بهترین بخش بندر آرهوس شده اند! 
«معماری نیوز»: جایی که در عکس مشاهده می کنید شاید شبیه به قصر برفی در یک مکان آرام  به نظر بیاید اما در کمال تعجب باید بدانید که این ساختمان های رویایی در میان انبوه رفت و آمد کشتی ها و ازدحام معمول بندر آرهوس دانمارک جای گرفته اند!

جایی که پیشرفت قابل توجه آن به کمک بازسازی و استفاده مفید از  قسمت های بلا استفاده و قدیمی، آن را به دومین شهر بزرگ و پیشرفته ی دانمارک تبدیل کرده است.


پروژه ی عظیم خانه های یخی به دنبال ساخت خود پیشرفت بسزایی را برای آرهوس به ارمغان آورده است. حال این سوال را پیش می آورد که آیا بندر آرهوس به سکوی پرتابی برای توسعه اقتصادی و پیشرفت های دیگر دانمارک تبدیل خواد شد؟

انتخاب این قسمت از شهر بعنوان محل استقرار این کوهستان یخی که قراراست مسکن خیلی ها باشد ، به جهت نزدیک بودن به فضای مناسب کار و اشتغال وفعالیت های اجتماعی گسترده، داشتن مردمانی با فرهنگ های گوناگون و خانه هایی از انواع مختلف در حوالی خود بوده است.


از برنامه های این پروژه کنار گذاشتن حدود 200 واحد آپارتمانی برای اجاره دادن با قیمتی بسیار پائین  است. هدف از این کار این است که برای افراد مختلف از هر فرهنگ و مشخصه ی اجتماعی مناسب باشد تا به نوعی ارتباط وهماهنگی با محیط اطراف برسند.

طبق این گزارش روند ساخت و اتمام پروژه نیز به نوبه ی خود با موانعی روبه رو بوده است .برای مثال تضاد میان مساحت مورد نظر سازندگان و محدودیت فضایی که در دست داشتند و نیز محدودیتی که برای ارتفاع ساختمان در نظر گرفته شده بود مانع ازداشتن منظره ی فوق العاده ی اقیانوس برای تمامی واحد ها می شد، اما سازندگان آن نهایت سعی خود را کرده اند که از حداکثر ارتفاع مجاز بهره ببرند.


به گزارش «معماری نیوز» در نهایت این قله های بر افراشته به گونه ای ساخته شده اند که هم به ساختمان ها و خانه های همسایه اجازه ی حفظ ویژگی های خود را داده اند و هم خود را با تمام شگفتی های زیباییشان  به آرامی زیر نور خورشید در بین تمامی این شلوغی ها قرار گرفته  و از تماشای اقیانوس لذت می برند.































 
نظرات 1 + ارسال نظر
maryam چهارشنبه 26 فروردین 1394 ساعت 22:31 http://mr640.blogfa.com

سلام
میخواستم ببینم شما سایتی میشناسید که یک نقشه کامل اجرایی داشته باشه همراه با دتایل هاش؟(ترجیحا مسکونی)
ممنون میشم اگه یک سایت بهم معرفی کنین یا اینکه بذارین تو وبتون.

فایل براتون فرستاده شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد